Thursday, February 28, 2013

Breastfeeding

Sejak mengandung lagi saya telah berazam untuk full bf my lovely son at least 6 bulan. kalau rezeki biarlah sampai 2 tahun. Saya banyak mendapat maklumat tentang breasfeeding dari group KIM di facebook dan melalui web susu ibu.
Biarpun pump manual telah rosak saya telah belajar marmet style. Wah hasil yang tidak mengecewakan. Lihatlah gambar di bawah. 4oz dalam masa 10minit dengan menggunakan kaedah marmet. heheheh.. Rezeki anak mummy..
Biarpun my mum selalu menyarankan saya menyusukan baby Nando dengan susu formula saya tetap berkeras tetap tidak menyusukan baby Nando dengan susu formula. Beberapa minggu yang lepas saya hampir berputus asa BF Baby Nando. Dia enggan direct BF. Setiap kali saya cuba menyusui dia, dia akan melalak menangis. Oleh kerana ilmu dan pengetahuan tentang BF masih cetek maka saya telah membelikan baby Nando susu FM.

Gambar ni di ambil dari Google ye..
Susu ni yang saya beli untuk Baby Nando. Saya memberikan Baby Nando minum sekali then smpai sekarang susu ni masih belum habis. Masih bersimpan dalam bekas. Saya tidak sanggup memberikan Baby Nando susu FM lagi so saya google untuk mencari penyelesaian dan kenapa baby Nando mogok menyusu. Maka saya terjumpa la blog kak engku mengenai bayi yang enggan menyusu. Saya mencuba cara2 memujuk yang ada dalam blog kak engku syukur selepas seminggu baby Nando sudah mulai mahu DF semula..
phewwwwww... semangat untuk BF datang kembali..

hasil mengepam(marmet style) jam 10:30pg di office



Hasil mengepam jam 2:30pm di office

No comments:

Post a Comment